Page 94 Manual Limba si Literatura Romana
P. 94
Prietenii


UNITATEA 7 CITITUL ESTE BUCURIE
Un prieten imaginar



CITEŞTE!
Citeşte cu atenție textul următor.


Puterea lucrurilor nevăzute
Povestea lui ar putea să înceapă astfel: ,,A fost odată un băiețel, Ja-
cques Papier care, într-o zi, a aflat că nu exista cu adevărat.” De fapt,
la început, el exista doar pentru cineva anume: o fetiță, Fleur. Jacques
Papier îi era ca un frate. Au crescut împreună 8 ani, până când Jacques,
dându-şi seama că este imaginar, i-a cerut lui Fleur să îl elibereze din
mintea ei.
Apoi, a pornit într-o călătorie lungă, descoperindu-şi menirea – ace-
ea de a încuraja alți copii să arate lumii înzestrările lor; şi de a le fi
alături, acceptându-i exact aşa cum sunt.
Dar cum arată un prieten imaginar?
Ca un băiețel zburlit. Sau ca un şoricar ciudat. Sau ca un fir de praf.
Sau chiar ca o văcăriță patinatoare. Sau ca un dragon-hering. În rea-
litate, înfățişarea unui prieten imaginar e ştiută doar de cei care sunt
capabili să îl vadă.
Unde locuieşte el?
În mintea celui care şi-l închipuie – ar fi un răspuns la îndemână.
Dar un prieten imaginar locuieşte şi în copaci. Ori prin locuri insolite:
în magazinele pentru magicieni sau pentru călătorii în timp, în buticu-
rile cu pălării, în turnulețele castelelor, în muzeele de comete, în mor-
manele de frunze, în stivele de clătite, în burtica unei viori...
Mai sus pomenitul Jacques Papier locuieşte în cartea lui Michelle
Cuevas, Confesiunile unu prieten imaginar, o carte despre prietenii ne-
obişnuite şi prețioase.

EXERSEAZĂ
¾ Citeşte următorul fragment din memoriile lui Jacques Papier şi răs-
punde întrebărilor pe care ți le adresează personajul:
„Adevărul e că toată lumea îşi doreşte asta, să fie cunoscut în felul
ăsta, să fie văzut. Nu mă refer la haine sau la păr, vreau să spun că toți
vrem să fim văzuți aşa cum suntem cu adevărat. Cu toții vrem să găsim
acea unică persoană care ne cunoaşte cu adevărat, cu toate ciudățeni-
ile noaste, şi care totuşi ne înțelege.
Voi ați avut vreodată pe cineva care să vă vadă?
Care să înțeleagă de-adevăratelea partea aceea care rămâne invizi-
bilă pentru restul lumii?”
¾ Imaginează-ți că Micul Prinț şi Jacques Papier s-au întâlnit. Reali-
zează un text multimodal (o bandă desenată sau un filmuleț care com-
bină imagine, text citit sau scris şi muzică etc.) în care să redai o întâm-
plare prin care au trecut aceştia. Reciteşte informațiile despre operele
multimodale de la pagina...

92
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99