Page 162 Manual Limba si Literatura Romana
P. 162
AUTOEVALUARE
Evaluarea Evaluarea
Acum pot… Autoevaluare
colegului/ a colegei profesorului
Să identific tema unui mesaj oral, precum şi in-
formațiile esențiale sau de detaliu pe care acesta
le conține.
Să prezint oral, pe baza unor repere date de pro-
fesor/ de colegi, informații, idei, opinii.
Să exprim emoții şi sentimente, participând la
discuții pe teme familiare sau pornind de la tex-
tele ascultate/citite.
Să identific elemente paraverbale şi nonverbale,
în comunicarea orală.
Să discut cu diverşi interlocutori, folosind strate-
gii simple de ascultare activă şi manifestând un
comportament politicos față de aceştia.
Să identific informații importante din texte lite-
rare şi nonliterare, continue, discontinue şi mul-
timodale.
Să stabilesc tema unor texte literare şi nonlite-
rare, de diverse tipuri: narațiuni, descrieri, texte
multimodale, texte explicative.
Să identific cuvinte-cheie în texte citite/ asculta-
te.
Să formulez idei principale şi idei secundare,
pornind de la texele citite/ ascultate.
Să formulez un răspuns personal şi/sau un răs-
puns creativ pe marginea unor texte de diferite
tipuri .
Să citesc cu atenție texte pe teme familiare.
Să reiau lectura unui text, după anumite criterii.
Să redactez texte de diverse tipuri (literare, non-
literare, narative, descriptive, multimodale, ex-
plicative etc.)
Să redactez individual şi/sau în echipă, un text
simplu, pe o temă familiară, cu integrarea unor
imagini, desene, scheme.
Să analizez texte proprii şi texte diverse, din
punctul de vedere al corectitudinii, al lizibilității,
al coerenței şi al clarității
Să folosesc cunoştințele de sintaxă, de morfo-
logie, de vocabular, în exprimarea corectă şi în
înțelegerea textelor de diverse tipuri.
160

