Page 151 Manual Limba si Literatura Romana
P. 151
Locul meu natal
REDACTARE UNITATEA 12
Călătorie culturală, prin România • Redactarea unei compuneri pe o temă dată
DESCOPERĂ
¾ Priveşte cu atenție imaginile de mai jos, pentru a putea rezolva apoi cerințele:
1 2 5
3 4
a) Spune ce reprezintă fiecare imagine. Alege între: Muzeul de Artă
al României, Mănăstirea Putna, Coloana fără sfârşit, Castelul Cor-
vinilor, Mănăstirea Neamț, Castelul Peleş, Ateneul Român, Sarmi-
zegetusa Regia, Tropaeum Traiani, Mănăstirea Voroneț.
b) Caută într-o enciclopedie tipărit sau pe internet (spre exemplu,
accesând harta interactivă www.romanian-explorer.com), infor-
mații despre unul dintre edificiile din fotografii (amplasare geo- PROIECT
grafică, istoric, legende etc.). Transcrie-le în caiet. Realizează un proiect indivi-
c) Fă o listă cu edificiile culturale existente în oraşul sau în județul dual intitulat Harta culturală
tău natal. Adună pliante, fotografii, informații despre acestea. a locului meu natal. Folosind
cunoștințele dobândite atât
REŢINE! la orele de limba și literatu-
În România, există numeroase edificii culturale care înscriu țara ra română, cât și la acelea de
noastră pe harta culturală europeană. Aşa cum ai învățat deja la istorie și greografie, realizea-
orele de istorie, unele dintre monumentele țării noastre sunt în- ză o hartă a satului, orașului
scrie în patrimoniul cultural UNESCO (urmăreşte în manualul digi- sau județului tău, la alegere.
tal filmul despre această organizație a Națiunilor Unite). Marchează pe hartă locurile
unde se află muzee, case me-
moriale sau alte obiective cul-
EXERSEAZĂ turale. Adaugă fotografii ale
¾ Redactează un e-mail către un prieten din străinătate, în care să îi pre- acestora și scrie scurte etiche-
zinți trei obiective culturale din România, invitându-l să le viziteze. te în care să prezinți aceste
¾ Tradu textul tău într-o limbă de circulație internațională, apoi pu- obiective. Sugerează-le cole-
blică-l pe un blog care să promoveze turismul cultural. Realizează gilor să realizați o expoziție cu
acest blog împreună cu toți colegii tăi de clasă. hărțile voastre.
149
REDACTARE UNITATEA 12
Călătorie culturală, prin România • Redactarea unei compuneri pe o temă dată
DESCOPERĂ
¾ Priveşte cu atenție imaginile de mai jos, pentru a putea rezolva apoi cerințele:
1 2 5
3 4
a) Spune ce reprezintă fiecare imagine. Alege între: Muzeul de Artă
al României, Mănăstirea Putna, Coloana fără sfârşit, Castelul Cor-
vinilor, Mănăstirea Neamț, Castelul Peleş, Ateneul Român, Sarmi-
zegetusa Regia, Tropaeum Traiani, Mănăstirea Voroneț.
b) Caută într-o enciclopedie tipărit sau pe internet (spre exemplu,
accesând harta interactivă www.romanian-explorer.com), infor-
mații despre unul dintre edificiile din fotografii (amplasare geo- PROIECT
grafică, istoric, legende etc.). Transcrie-le în caiet. Realizează un proiect indivi-
c) Fă o listă cu edificiile culturale existente în oraşul sau în județul dual intitulat Harta culturală
tău natal. Adună pliante, fotografii, informații despre acestea. a locului meu natal. Folosind
cunoștințele dobândite atât
REŢINE! la orele de limba și literatu-
În România, există numeroase edificii culturale care înscriu țara ra română, cât și la acelea de
noastră pe harta culturală europeană. Aşa cum ai învățat deja la istorie și greografie, realizea-
orele de istorie, unele dintre monumentele țării noastre sunt în- ză o hartă a satului, orașului
scrie în patrimoniul cultural UNESCO (urmăreşte în manualul digi- sau județului tău, la alegere.
tal filmul despre această organizație a Națiunilor Unite). Marchează pe hartă locurile
unde se află muzee, case me-
moriale sau alte obiective cul-
EXERSEAZĂ turale. Adaugă fotografii ale
¾ Redactează un e-mail către un prieten din străinătate, în care să îi pre- acestora și scrie scurte etiche-
zinți trei obiective culturale din România, invitându-l să le viziteze. te în care să prezinți aceste
¾ Tradu textul tău într-o limbă de circulație internațională, apoi pu- obiective. Sugerează-le cole-
blică-l pe un blog care să promoveze turismul cultural. Realizează gilor să realizați o expoziție cu
acest blog împreună cu toți colegii tăi de clasă. hărțile voastre.
149

