Page 47 Manual Limba si Literatura Romana
P. 47
Şcoala
LECTURĂ UNITATEA 4
Narativul în textele multimodale
CITEŞTE!
Citeşte cu atenție textul următor.
O zi ciudată
Sună clopoțelul. Ștefan, un băiețel din clasa a V-a, dă buzna pe poarta şcolii.
În zadar mama a încercat să îl grăbească, spunându-i, iar şi iar, că va întârzia. Deşi locuieşte la doi paşi,
i se întâmplă deseori să nu ajungă la timp. Pur şi simplu, copilul nu se îndură să se oprească din citit şi să
plece la ore. Ștefan citeşte foarte mult: romane de aventuri, enciclopedii, reviste de benzi desenate. Parti-
cipă la concursuri de literatură şi îşi doreşte ca, până la sfârşitul anului, să-şi publice prima carte. E scrisă
deja, pe jumătate.
Azi, exact când Ștefan îşi face apariția, doi colegi îi dau o veste neaşteptată. Spusele copiilor îl iau prin
45
LECTURĂ UNITATEA 4
Narativul în textele multimodale
CITEŞTE!
Citeşte cu atenție textul următor.
O zi ciudată
Sună clopoțelul. Ștefan, un băiețel din clasa a V-a, dă buzna pe poarta şcolii.
În zadar mama a încercat să îl grăbească, spunându-i, iar şi iar, că va întârzia. Deşi locuieşte la doi paşi,
i se întâmplă deseori să nu ajungă la timp. Pur şi simplu, copilul nu se îndură să se oprească din citit şi să
plece la ore. Ștefan citeşte foarte mult: romane de aventuri, enciclopedii, reviste de benzi desenate. Parti-
cipă la concursuri de literatură şi îşi doreşte ca, până la sfârşitul anului, să-şi publice prima carte. E scrisă
deja, pe jumătate.
Azi, exact când Ștefan îşi face apariția, doi colegi îi dau o veste neaşteptată. Spusele copiilor îl iau prin
45

