Page 50 Manual Limba si Literatura Romana
P. 50
Şcoala
UNITATEA 4 REDACTARE
Redactarea unei narațiuni după un text multimodal
DESCOPERĂ
¾ Priveşte cu atenție imaginile, cu un băiețel pe nume Năsturel.
¾ Ce crezi că a căutat Năsturel în fiecare loc? Explică.
¾ Spune, într-un cuvânt, ce crezi că simte copilul, în fiecare împrejurare.
,,Marea e ¾ Numerotează imaginile rămase, aranjându-le într-o posibilă ordine
o apă folositoare. Ea se logică şi cronologică a desfăşurării evenimentelor. Argumentează.
întindea de aici și până-n
zare. Se întinde și mai
departe, firește, dar marea
aia nu se vede și nu ne
privește.”
PORTOFOLIU INDIVIDUAL
Cuvintele lui Năsturel sunt ¾ Completează împreună cu toți colegii de clasă schema următoare,
imaginate de un scriitor, pentru a inventa biografia lui Năsturel.
Marin Sorescu. Redactează o
fișă bio-bibliografică a acestui Ce însuşiri fizice
autor și adaug-o în portofoliul şi sufleteşti are?
tău individual. Caută și alte Cine este? Ce-i place
informații despre acest autor, Ce ştiu şi ce nu?
precum și fragmente din ope- despre
rele sale, pe care să le poți fo- Năsturel?
losi în timpul orelor de limba Unde s-a născut, Care-i sunt țelurile şi
și literatura română din acest unde trăieşte? dorințele?
an și din anii următori. Spre Prin ce întâmplări
exemplu, ai putea citi integral semnificative a trecut?
textul Marea, o apă folositoa
re din volumul Unde fugim REŢINE!
deacasă.
O narațiune poate să fie redată şi prin intermediul unui text mul-
timodal.
EXERSEAZĂ
JOC
¾ Antrenează-şi imaginația: alege un obiect pe care îl ai la îndemână.
Joacă Mingea călătoare cu Scrie trei cuvinte care îți vin în minte, când priveşti lucrul respectiv.
toți colegii din clasă: formu- ¾ Imaginează-ți că este ziua cea mai ciudată din viața lui Năsturel şi
lează câte o idee corespunză- scrie o poveste (de 10–15 enunțuri) despre ea. În compunerea ta vei
toare fiecărei imagini. Spune integra: descrierea obiectului selectat la exercițiul de antrenare a
într-un cuvânt ce simți când imaginației; unele dintre ideile notate pe parcursul jocului Mingea
privești fiecare imagine. călătoare; informațiile din schema de mai sus.
Ideile și cuvintele se notează ¾ Realizează şi o bandă desenată, prin intermediul căreia să poves-
pe tablă. teşti întâmplarea creată de tine.
48
UNITATEA 4 REDACTARE
Redactarea unei narațiuni după un text multimodal
DESCOPERĂ
¾ Priveşte cu atenție imaginile, cu un băiețel pe nume Năsturel.
¾ Ce crezi că a căutat Năsturel în fiecare loc? Explică.
¾ Spune, într-un cuvânt, ce crezi că simte copilul, în fiecare împrejurare.
,,Marea e ¾ Numerotează imaginile rămase, aranjându-le într-o posibilă ordine
o apă folositoare. Ea se logică şi cronologică a desfăşurării evenimentelor. Argumentează.
întindea de aici și până-n
zare. Se întinde și mai
departe, firește, dar marea
aia nu se vede și nu ne
privește.”
PORTOFOLIU INDIVIDUAL
Cuvintele lui Năsturel sunt ¾ Completează împreună cu toți colegii de clasă schema următoare,
imaginate de un scriitor, pentru a inventa biografia lui Năsturel.
Marin Sorescu. Redactează o
fișă bio-bibliografică a acestui Ce însuşiri fizice
autor și adaug-o în portofoliul şi sufleteşti are?
tău individual. Caută și alte Cine este? Ce-i place
informații despre acest autor, Ce ştiu şi ce nu?
precum și fragmente din ope- despre
rele sale, pe care să le poți fo- Năsturel?
losi în timpul orelor de limba Unde s-a născut, Care-i sunt țelurile şi
și literatura română din acest unde trăieşte? dorințele?
an și din anii următori. Spre Prin ce întâmplări
exemplu, ai putea citi integral semnificative a trecut?
textul Marea, o apă folositoa
re din volumul Unde fugim REŢINE!
deacasă.
O narațiune poate să fie redată şi prin intermediul unui text mul-
timodal.
EXERSEAZĂ
JOC
¾ Antrenează-şi imaginația: alege un obiect pe care îl ai la îndemână.
Joacă Mingea călătoare cu Scrie trei cuvinte care îți vin în minte, când priveşti lucrul respectiv.
toți colegii din clasă: formu- ¾ Imaginează-ți că este ziua cea mai ciudată din viața lui Năsturel şi
lează câte o idee corespunză- scrie o poveste (de 10–15 enunțuri) despre ea. În compunerea ta vei
toare fiecărei imagini. Spune integra: descrierea obiectului selectat la exercițiul de antrenare a
într-un cuvânt ce simți când imaginației; unele dintre ideile notate pe parcursul jocului Mingea
privești fiecare imagine. călătoare; informațiile din schema de mai sus.
Ideile și cuvintele se notează ¾ Realizează şi o bandă desenată, prin intermediul căreia să poves-
pe tablă. teşti întâmplarea creată de tine.
48

